загрузка...
18. Дизайн одягу з урахуванням національних традицій і сучасної моди - 12 Апреля 2015
Главная » 2015 » Апрель » 12 » 18. Дизайн одягу з урахуванням національних традицій і сучасної моди
19:39
18. Дизайн одягу з урахуванням національних традицій і сучасної моди

Поява одягу сягає найдавніших часів людського суспільства. Він виник як засіб захисту тіла від зовнішніх дій навколишнього середовища.
У минулі століття зміни в одязі відбувалися рідко. Основні його форми і конструкції протягом тривалого часу залишались незмінними, варіювался лише дрібні деталі.
Сьогодні цикл життя моди на той чи інший одяг, або навіть стиль, дуже короткий.
Творці моди тепер уже не просто кравці або художники, а дизайнери, модельєри, які відіграють дуже важливу роль у житті сучасного суспільства. Над створенням колекції одягу працює великий творчий колектив. Відібрані робочі ескізи надходять до конструкторів і технологів. Перші перетворюють дещо абстрактний ескіз у викрійку, а другі розробляють стратегію шиття одягу із урахуванням тканини, оздоблення тощо. І лише тоді модель одягу починають втілювати в життя кравці.
Серед усього розмаїття видів і форм одягу, створених людством протягом історичного розвитку, можна простехшти два основних його типи:
1. Одяг, що огортає або драпірує тіло людини і тримається на ньому за допомогою поясів, зав'язок, застібок тощо.
Це найпростіший одяг. Прикладом такого одягу можуть бути:
- давньоєгипетська набедрена пов'язка,
- давньогрецький хітон,
- римська тога,
- індійське жіноче сарі.
2. Одяг, який одягають і який тримається на тілі людини завдяки природним розширенням людської фігури (на плечах або на стегнах).
Залежно від способу одягання, пов'язаного з основним типом крою, цей одяг поділяється на два підтипи:
а) глухий, або накладний - одяг, який не має суцільного переднього (чи заднього) розрізу, а тому вдягається через голову;
б) розстібний одяг, який має суцільний розріз на всю довжину, що дає можливість одягати його на торс ззаду в рукави (чи пройми) й носити за бажанням закритим або відкритим.
Проте в широкому значенні, «одягом» слід називати всі види покриву, що закріплюються на тілі або вдягаються.
Способи декорування одягу дуже різноманітні:
1. Декорування самого матеріалу одягу лише за допомогою суцільного його фарбування чи фарбування окремих елементів.
2. Декорування матеріалу
одягу шляхом нанесення на нього різними способами (тканням, вибивкою, вишивкою, аплікаціями, розписом) різноманітних узорів, зображень, рівномірно розташованих на полі тканини або зведених в орнаментальні плями й смуги (наприклад, кайма).
3. Декорування одягу за допомогою рельєфних прикрас, створених на ньому як із самого матеріалу (оборок, воланів, рюшів, гофрування, бантів), так і з хутра, мережив, бахроми тощо. Такого типу декор називають ліпним, або рельєфним.
4. Говорячи про естетику костюма, слід пам'ятати, що він виявляється також у самому крої, конструкції одягу, визначаючи
основні лінії і форми. В кожну історичну добу, основні лінії і форми костюмів створювали залежно від понять про красу і привабливість фігури.
Вибираючи одяг, який подобається і відповідає нашому смаку, ми вносимо баланс і гармонію у свій внутрішній світ, у своє життя.
Як і в мистецтві, гармонія в костюмі ґрунтується на правилах композиції. Композиція костюма - це поєднання усіх його елементів у таке ціле, що виражає певну ідею, думку, образ. Стилістика вимагає, щоб костюм був красивий і робив людину привабливою.
Стиль людини сприймається цілісно, якщо йому відповідають її зовнішність, голос, пластика і поведінка. Дуже важливо, щоб складові образу підпорядковувались композиційному центру - це акцент, домінанта, яка привертає до себе особливу увагу масою, дизайном або кольором. Центром композиції можуть стати краватка, пояс, взуття, окуляри, що для створення образу є вихідною точкою. Може існувати кілька композиційних центрів, пов'язаних між собою єдиним задумом і спільним стилем.
Важливим принципом композиції є узгодх<еність елементів костюма за трьома принципами - контрасту, нюансу і подібності.
Контрастність робить образ більш яскравим, але водночас і неоднозначним, подвійним. Наприклад, сполучення в одному костюмі класичного і фольклорного стилів надає іміджу особливого колориту, шарму. Сполучення різного малюнка тканин вносить відчуття динаміки, руху.
Нюанс - свого роду перехід від контрасту до подібності, створює більш цікаві та живописні зв'язки міх< елементами. Костюм, кольорова гама якого побудована на нюансах, сполученні відтінків і напівтонів, виглядає багатше, складніше, вишуканіше, ніж зроблений в одному тоні.
Подібність - це повторення в костюмі одного елемента, який зустрічається в різних варіаціях. Наприклад, декоративна деталь - ланцюжок - може бути і ручкою сумки, і браслетом годинника, і окрасою на кишенях жакета, на туфлях або повторюватись малюнком на шийній хустинці. Той же принцип діє, якщо всі аксесуари витримані в єдиному кольорі. Нерідко малюнок тканини, її колір, декоративне забарвлення, різні сполучення форм, фасонних ліній на одязі приводять до так званих зорових ілюзій.
Можна змінити уявлення про справжні об'єми і пропорції нашого тіла, грамотно сполучаючи і комбінуючи в костюмі світлі і темні кольори, а також різні лінії крою. На цьому, в основному, і базується візуальна корекція фігури.
Виконай ескізи одягу за власною уявою
По телевізору ти можеш побачити покази колекцій одягу модельєрів із різних країн, де представляються нові віяння моди, різноманітні прикраси, оздоблення, нові тканини тощо. Мода часто диктує кольорові сполучення в одязі на весь рік. Спостереження за модою допоможе тобі гармонійно підбирати й комбінувати одяг, а також створити власний стиль.
У творчу годину
Подивися покази мод. Зверни увагу, як дизайнери втілюють свої ідеї в одяці.
Тематичний перегляд
Модельєри надають вітчизняній моді національних ознак, органічно вписують традіційиі визирунки та елементи украинського одягу.

Підручники 7 клас основи здоров'я
Відповіді 7 клас алгебра


Категория:
2015
| Просмотров: 269 |
gdz-masters.org © 2016 Яндекс.Метрика
Закрыть