загрузка...
§ 23. Алгоритм з розгалуженням - 2 Апреля 2015
Главная » 2015 » Апрель » 2 » § 23. Алгоритм з розгалуженням
12:13
§ 23. Алгоритм з розгалуженням

Комп'юшку, а що це в тебе за цікавий малюнок?
Я вирішив з тобою пограти І приготував для тебе загадкову інструкцію. Спробуй її виконати.
Який же ти розумний учень! Ти все правильно зрозумів!
А зараз я пропоную тобі відгадати, яку із запропонованих геометричних фігур я загадав. Використовуй інструкцію, яку я тобі підготував.
Мені цікаво виконувати такі інструкції!
Ти помітив, що це алгоритми, які подано у графічному вигляді?
Так, і я навіть зміг записати ці алгоритми у словесному вигляді.
Тоді ти вже можеш ознайомитися з новою алгоритмічною структурою.
Складаючи Інструкції для виконавця, не завжди можна всі команди передбачити у вигляді лінійної алгоритмічної структури, тобто коли порядок виконання дій відбувається завжди в однаковій послідовності і не змінюється. Інколи подальші дії залежать від виконання деякої умови.
Наприклад:
- Якщо вже вивчив вірш напам'ять, то закрий підручник, інакше - читай текст ще раз.
Умовою називають логічне висловлювання, з якого починають будувати алгоритмічну структуру розгалуження.
Як видно з прикладу, для побудови розгалуження використовують слова: якщо ..., то ... інакше ... . Схематично така алгоритмічна структура зображується так:
У середовищі Скретч для реалізації алгоритмів з розгалуженням використовують блок-команду.
Для складання умови в середовищі Скретч можна використати блоки шестикутної форми з набору команд «Датчики».
Наприклад, умова набуває значення «істина», якщо виконавець торкається зазначеного кольору (у даному випадку - фіолетового), інакше - має значення «хибне».
Для зміни кольору потрібно навести вказівник на віконце з кольором і натиснути ліву клавішу миші (вказівник змінить свій вигляд
на І), а потім навести вказівник на область, що має необхідний колір, і знову клацнути лівою клавішею миші.
Приклад скретч-проекту з використанням алгоритмічної структури розгалуження.
Запитання та завдання
1. Побудуй логічне слідування.
2. Придумай закінчення речення:
•  Якщо йде дощ, то дорога...
•  Якщо учень захворів, то в школу...
•  Якщо настає Новий рік, то...
•  Якщо тобі подарували комп'ютер, то...
•  Якщо в кімнаті розкидано іграшки, то...
•  Якщо двері до кімнати відчинені, то...
•  Якщо Катруся стоїть зліва від Тетянки, то Тетянка...
•  Якщо сестра старша за брата, то брат...
•  Якщо МарІчка живе далі від школи, ніж Ніна, то Ніна...
з. Додай команди в подані словесні алгоритми. -Якщо на річці крига, то ..., інакше- ....
- Якщо паркан пофарбовано, то ..., інакше - ....
- Якщо на небі сонце, то ..., інакше - ....
4. Визнач, яку фігуру загадано (див. алгоритм, поданий у графічному вигляді на с 114), якщо логічні вирази набувають значення:
•  № 1 - хибне, № 2 - хибне
•  № 1 - хибне, № 2 - істина
•  № 1 - істина, № 2 - хибне
5. Розглянь малюнки й назви умову та дії для алгоритму з розгалуженням, що було виконано.
6. Склади скретч-проект, виконання якого відтворено на малюнках.

 


Категория:
2015
| Просмотров: 485 |
gdz-masters.org © 2016 Яндекс.Метрика
Закрыть