загрузка...
Графіті - мистецтво вулиць - 11 Апреля 2015
Главная » 2015 » Апрель » 11 » Графіті - мистецтво вулиць
16:55
Графіті - мистецтво вулиць

Розуміння мистецтва у сучасному світі є достатньо суперечливим, проте наш час надає величезні можливості для творчого самовираження будь-кому. Твором може вважатися буквально все, навіть, здавалося б, зовсім дивні речі. Однак є напрям у сучасному графічному дизайні, який, можливо, найкраще відображає мінливу та парадоксальну суть сучасності - це графіті. Його вважають альтернативним, часто забороненим видом мистецтва, за якого зображення чи написи розміщують на пласкій поверхні. Графіті з'явилося в Нью-Йорку, коли підліток із Вашингтона Хайтс Деметрівс першим почав малювати власний творчий псевдонім так, додавши до нього номер своєї вулиці, на станціях і стінах підземки. Це було наприкінці 60-х років минулого століття. Народ швидко підхопив цю ідею, почав придумувати собі імена і писати їх хитромудрими шрифтами. Писати стали всі. Й розписували все: стіни, підземку, паркани, мости, сміттєві баки. Також через деякий час на стінах Нью-Йорка поширились різні написи. Так з'явилися райтери - так називають художників графіті.
Сьогодні графіті вже не просто метод самовираження - це насправді окремий напрям мистецтва, в якому є свої правила, видатні особистості ті течії. Так, наприклад, розрізняють «гангстерський стиль», який трапляється у великих містах, він відрізняється особливою каліграфією; нью-йоркський стиль, або «хіп-хоп», тісно пов'язаний з цим музичним напрямом; і навіть політичне графіті, яке має подобу гасла. Сьогодні створення найпростішого графіті-малюнка містить у собі безліч нюансів - від вибору відповідної стіни до самого процесу, що поєднує всі прийоми професійних художни- т ків. Це й підготовка матеріалу (поверхню часто доводиться ґрунтувати), й створення ескізу (для цього райтери користуються крейдою або маркером), і, власне, малювання балончиком. І лише наприкінці робиться контурне окантування малюнка. Все це іноді триває майже три дні й потребує трьох-чотирьох балончиків з фарбою!
Стріт-арту, так ще називають мистецтво графіті, не притаманний поспіх у завоюванні популярності. Тут важлива кожна дрібниця, деталь, лінія, тінь, колір. Усе залежить від виконавця. У світі мистецтва графіті ми, звичайні перехожі, - критики та спостерігачі, раитер - художник, а стіни навколо нього - галерея, він є майстром, виконавцем настінних розписів сучасності.
Друзі! Пропоную сьогодні виконати цікаве завдання - створити ескіз напису вашого імені у стилі мистецтва графіті. Спробуйте за допомогою літер передати власний характер, уподобання, суть власного «Я». Перед виконанням роботи перегляньте зразки використання шрифтів у графіті та на їхній основі створіть власний стиль. Адже цей напис повинен бути оригінальним, не схожим на інші, притаманним лише вашій особистості.
Людина, як відомо, є частиною природи. А в прадавні часи ще й надзвичайно залежала від примх погоди, кліматичних і географічних умов проживання. Тому, організовуючи свій побут, наші предки змушені були рахуватися із середовищем, в якому їм доводилося перебувати. Часи змінювалися. Людина розвивала знаряддя праці, а це, в свою чергу, допомагало змінювати умови життя: комфорт і затишок приходив до людських осель. Високий рівень ведення господарства надав можливість дедалі менше залежати від природного чинника. Тоді природа ще панувала над людиною. Однак людство розуміло необхідність її краси, морального та духовного спокою і благополуччя, навіть здоров'я при тісному контакті з нею.
Вже у стародавньому світі були відомі легендарні висячі сади Семіраміди у прадавньому Вавилоні, сади Стародавнього Риму з водоймами та фонтанами серед зелені внутрішніх двориків, сади Стародавнього Китаю та Японії з їх поклонінням природі. Ще з тих часів продовжуються традиції намагання людини узгодити своє життя із красою навколишнього світу.
Середньовіччя відоме цілими каскадами садово-паркових пам'яток. Насамперед це створення зон для відпочинку, прогулянок, влаштування ігор, забав тощо, які відбувалися просто неба і вимагали відповідної організації естетичного середовища.
Із бурхливим розвитком міст і промисловості у людини виникла потреба у тіснішому спілкуванні з природою. Так, у середині XIX ст. сформувався рукотворний ландшафт, або ландшафтне мистецтво. Своїми функціями воно суттєво відрізнялося від традиційних садів, парків і вимагало певного просторово-художнього рішення. Під час оформлення ландшафтів брали за основу традиції садово-паркового мистецтва. Водночас формувалися планувальні прийоми, які відповідали вимогам часу, з'явилися нові категорії озеленених територій - сквери, бульвари, громадські парки, лісопарки.
Таким чином, садово-паркове мистецтво стало прародичем ландшафтного дизайну та основою для подальшого його розвитку.
Ландшафтний дизайн - вид дизайнерської діяльності, завданням якої є об'ємно-просторова організація території за допомогою компонентів природного ландшафту, скульптур та архітектурних споруд.
В Європі склалися два напрями ландшафтного дизайну. Один із них - англійський парк: він вільно вписується в уже існуюче природне середовище або реконструює і відтворює його. Інший - французький парк, він сформований за рахунок геометрично вивіреного плану дизайнера.
Для англійського садоустрою притаманною є художня та функціональна єдність природного середовища та архітектурних споруд. Французький підхід заснований на раціональному, математично виваженому підході, коли композиція парків має чіткий план і виглядає як величезний геометричний орнамент, створений із зелених насаджень. Типовим прикладом французького паркового мистецтва, що набуло розвитку в багатьох європейських країнах, є палацово-парковий ансамбль Версаль.
Традиції ландшафтного дизайну в країнах Сходу зовсім інші. Тут головним є глибоке філософсько-поетичне усвідомлення ролі природи в житті людини. У країнах Сходу дизайнери, створюючи парк або сад, намагалися підкреслити його природність, адже саме в цьому вони вбачали особливу виразність. Природність лише підкреслювали альтанки, будиночки для чайних церемоній, місточки й арки.
Такий дизайн зливається воєдино із порослим мохом камінням, плутаними доріжками, старовинними скульптурами та спеціально вирощеними мініатюрними деревами. У японських садах існують навіть особливі місця для самозаглиблення і молитов - Сад каміння.
Друзі! Спробуймо уявити себе в ролі ландшафтного дизайнера та створити проект дизайну середовища.
• Пропоную обрати темою нашої роботи ескіз дитячого або спортивного майданчика. Ви вже знаєте, якими є основні принципи дизайнерської діяльності та як можна використовувати можливості існуючого ландшафту. Не забудьте гармонійно поєднати рельєф і зелені насадження з різноманітними гірками, гойдалками, каруселями та альтанками. Перед виконанням роботи перегляньте подані у підручнику варіанти конструкцій дитячого майданчика. Під час виконання свого ескізу обов'язково врахуйте правила лінійної та повітряної перспективи.
Стиль і фасон костюма, колірна гама, малюнок тканини, дизайн аксесуарів - мова, якої ми вчимося з дитинства та якою розмовляємо з оточуючими. Грамотний імідж - це вміння говорити мовою одягу так, щоб вас почули і зрозуміли.
Надзвичайно популярне в наші дні слово «імідж» (англ. image, з лат. imago - образ, вигляд) означає цілеспрямовано сформований образ (особи, предмета, явища), покликаний надати емоційно-психологічного впливу. Імідж - це «візитівка», що створюється нами для інших, те враження, на яке ми очікуємо від оточуючих. У грамотно створеному іміджі узгоджено всі деталі - не тільки зовнішні атрибути (стиль одягу, зачіска, аксесуари, прикраси і т. ін.), ай голос, манера поводитися, навіть оточення «працюють» на досягнення поставленої мети.
Імідж життєздатний і переконливий лише тоді, коли відповідає внутрішнім якостям людини, її характеру, темпераменту та способу життя. Вдома, у школі, в компанії друзів і серед незнайомих людей ми граємо різні соціальні ролі. Хоча вони можуть дуже сильно різнитися, ми виконуємо їх із задоволенням. Але якщо ця роль перетворюється на маску, що приховує справжню сутність людини, якщо вона не відповідає світовідчуттю та цілям, тоді імідж стає справжнім тягарем.
Людина відчуває дискомфорт від того, що грає не властиву їй роль.
Зовнішність відображає наш внутрішній стан і навпаки. Коли ми хочемо змінити своє життя, то передусім оновлюємо гардероб, поспішаємо до перукарні чи починаємо прибирати у своїй оселі.
«Індивідуальний стиль» та «імідж» - різні поняття. Хоча одне без іншого не існує. Якщо імідж - певна роль, то стиль - це радше сутність людини, її внутрішнє «Я». Для багатьох знайти власний стиль означає знайти себе, свою позицію та вміти висловити її. За зачіскою, малюнком на тканині або кольором краватки, якщо бути уважним, завжди можна вгадати стиль тієї чи іншої людини. А такі «дрібниці», як браслет, парасолька або брелок, розкажуть про господаря значно більше, ніж будь-які слова. Часто ми вибираємо такі речі спонтанно - просто тому, що вони подобаються, а отже, відповідають нашому внутрішньому «Я». До речі, парфуми, які ми самі купуємо (не подаровані), красномовно розкривають індивідуальність - те, як ми себе сприймаємо і якими нам хочеться бути.
Стильно одягнена людина не просто одягнена зі смаком, вона продумала всі деталі гардеробу від ґудзиків до носовичка. їй справді пасує все, що вона носить. Ц« і є взаємозв'язок зовнішнього і внутрішнього, відповідність іміджу стилеві, а стилю - іміджу. Такий гармонійний образ формується завдяки вродженому смаку та відчуттю прекрасного, а також знанням основ стилістики і законів гармонії.
Безумовно, мода вносить свої корективи в поняття гармонії та краси. В одні часи потрібно було неухильно дотримуватись канонів єдиного стилю, а в наші дні стилі легко змішуються, інтерпретуються, схвалюється будь-який вияв індивідуальності.
Але що б не диктувала мода, закони гармонії ніхто не в змозі скасувати. Свідомо чи інтуїтивно, людина тягнеться до прекрасного, до того, що приємно для очей, тіла та душі.
Правила гармонії єдині для всіх видів мистецтва - живопису, архітектури, музики, поезії і, зрозуміло, для мистецтва створення костюма. Дизайнер придумує красиву тканину, цікаве вбрання, незвичайне взуття. Робота стиліста полягає в тому, щоб узгодити всі деталі гардеробу, виготовлені різними людьми, підібрати, стилістично і композиційно об'єднати їх для конкретної людини, зважаючи на тип її фігури, риси обличчя, спосіб життя, особливості характеру.
Основне в імідж-дизайні - ідея. Не варто починати створювати свій імідж з окремих елементів, спершу потрібно зрозуміти, відчути асоціативний образ. Якщо він сформувався, то можна працювати над його розкриттям. У кожного з нас є можливості використати всі види гармонії, і, звичайно, їхнє поєднання дає можливість отримати більш цікавий та оригінальний результат. Елементи образу - це як фарби на палітрі: можна експериментувати сотнями відтінків. Головне - не заглушити ані внутрішній голос, ані голос розуму.
Друзі! Пропонуємо розпочати роботу над створенням власного іміджу із розробки ескізу рюкзака. Ця річ необхідна та зручна, адже ми з рюкзаком і в школі, і на екскурсії, і в у будь-якій подорожі. Приємно, коли твій рюкзак не лише зручний, а й красивий та стильний, коли його вигляд вдало доповнює твій образ. Отже, уважно роздивіться, якими є конструктивні особливості цього популярного аксесуара, та виконайте його ескіз. Пам'ятайте: лише гармонійне поєднання кольорів у нашому ескізі здатне забезпечити реалізацію ідеї «Річ, що створює імідж».

Підручники 7 клас англійська мова, фізика, біологія
Відповіді 7 клас геометрія, українська мова, хімія


Категория:
2015
| Просмотров: 493 |
gdz-masters.org © 2016 Яндекс.Метрика
Закрыть