загрузка...
Музика театру - 9 Апреля 2015
Главная » 2015 » Апрель » 9 » Музика театру
16:21
Музика театру

Привіт, любий друже! Сьогодні ми з тобою вирушаємо до Країни музики, театру та кіно. На тебе чекає зустріч із новітніми жанрами, що утворилися на основі класичної опери та балету, та стилями сучасної музики, які виникли завдяки поєднанню руху, музики та ритмічного речитативу. Музика ж кінострічок допоможе тобі пригадати шедеври кіномистецтва.
Запрошую тебе до театру!
Привіт, Христинко! Сьогодні ми з друзями йдемо в театр. Я вперше дивитимусь оперету. Цікаво, чим вона відрізняється від опери.
Театр - це чудово! Я завжди ходжу на оперні та балетні вистави нашого театру. Поділишся своїми враженнями?
Театр (від грец. біатроу - місце видовища) - вид мистецтва, що відображає життя в сценічній дії, яку виконують актори перед глядачами, а також установа, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів, і приміщення, будинок, у якому відбуваються вистави.
Театральна музика - вокальна та інструментальна музика до театральних вистав, яка сприяє створенню певної емоційної атмосфери, розкриттю ідеї п'єси, цілісності спектаклю, посиленню художньо-емоційного впливу вистави на глядачів.
Чи є відмінність між музичним та класичним (драматичним) театрами? У драматичному театрі музика, яка використовується у постановках п'єс (драмі, трагедії, комедії), створює певну емоційну атмосферу; поряд із іншими засобами вона відтворює історичний, національний колорит, поглиблює характеристики персонажів, підкреслює переломні моменти розвитку дії, драматичні кульмінації. Створюючи музичне оформлення вистави, режисер драматичного театру може залучити до цієї праці композитора, додати музичні п'єси і фрагменти з різних творів, не пов'язаних із певною п'єсою.
У музичному театрі (театрі опери та балету, театрі оперети тощо) музика - це основа музичного дійства, вона € найважливішим засобом характеристики образів і подій, вагомим компонентом драматургії спектаклю. Окрім музичних номерів, що вплітаються в сценічну дію, використовуються і досить великі інструментальні п'єси, що передують усій постановці або окремим актам спектаклю (увертюра, антракти).
Багато номерів театральної музики, написаних видатними композиторами, «живуть» самостійним життям і виконуються в концертах у первинному вигляді (наприклад, музика Л. ван Бетховена до драми «Егмонт» И. Гете, Ф. Мендельсона-Бартоль-ді до комедії «Сон літньої ночі» Б. Шекспіра) або в здійснених автором обробках, здебільшого у вигляді сюїт (наприклад, сюїти Е. Ґріґа з музики до драми Г. Ібсена «Пер Гюнт», сюїта Ж. Бізе з музики до драми «Арлезіанка» А. Доде тощо).
Музику для драматичного театру писало багато композиторів, у тому числі Р. Шуман, М. Глінка, П. Чайковський, А. Аренський, О. Крейн, Д. Шостакович та інші.
Розглянь палітру основних жанрів театральної музики. З якими з них ти уже знайомий? У чому їхня особливість? Наведи приклади творів кожного жанру та назви їхніх авторів.
Розглянь ілюстрації. Які з них відповідають поданим вище жанрам? Які, на твою думку, зайві? Поясни свій вибір.
Опера поділяється на декілька різновидів, які дещо відрізняються між собою.
Опера-буффа (італ. opera buffo, - жартівлива опера) - італійська комічна опера, що виникла на основі інтермедій та народно-побутової пісенної традиції. Опери-буффи писали: Дж. Перголезі, Д. Чимароза, Г. Доніцетті, В.А. Моцарт, Дж. Россіні тощо.
Опера-комік (фр. opera comique - комічна опера) - французька комічна опера, що спирається на ярмаркові вистави. У цьому жанрі творили П. Монсіньї, Ф. Гарольд, Н. Ізуар тощо.
Зінгпшіль (чім. Singspiel, від sing - співати, spiel - грати) - німецька комічна опера, де спів і танці чергуються з розмовними діалогами. Типовими для зінгшггіля були побутові сюжети, інколи з елементами казки.
На відміну від класичної опери, оперети пишуться на комічний сюжет, музичні номери в них коротші. Загалом музика оперети легка, розважальна, однак вона безпосередньо наслідує традиції академічної музики.
Відомі оперети створили І. Кальман, Ш. Лекок, К. Мілікер, Ж. Оффенбах, И. Штраус-син, І. Дунаєвський, Д. Кабалев-ський, Ю. Мілютін, Г. Свиридов, М. Лисенко та інші.
Оперета (італ. operetta-маленька опера) - музично-сценічна вистава переважно розважального характеру, що поєднує монологічне і діалогічне мовлення з вокальною та інструментальною музикою, танцювальне мистецтво й естрадні прийоми.
I. Кальман. Арія «Карамболіна. Карамболетта» з оперети «Фіалка Монмартру» у виконанні О. Крицької.
І. Кальман. «Арія містера Ікс» з оперети «Принцеса цирку» у виконанні Г. Отса.
Проаналізуй ці твори за таким планом:
1. Розкажи про своє враження від музики оперет І. Кальмана.
2. Назви особливості арії «Карамболіна, Карамболетта». Які засоби виразності цього твору тобі вдалося розпізнати? Розкажи про акомпанемент.
3. Яким у твоїй уяві постає загадковий містер Ікс? Як арія характеризує його як героя оперети? Які засоби виразності використав автор?
4. Які особливості жанру оперети було відчутно в музиці?
5. Чи сподобалися тобі ці твори? Чим саме?
Імре Кальман
Угорський композитор, один із засновників і найвизначніших представників віденської оперети. Творчий доробок І. Кальмана становить 20 оперет, серед яких найвідоміші - «Циган-прем'єр», «Княгиня Чардашу» («Сільва»), «Баядера», «Маріца», «Принцеса цирку», «Фіалка Монмартру» тощо. Композитор є автором симфонічних творів, інструментальних п'єс і романсів.
«Фіалка Монмартру» - оперета І. Кальмана.
Дійові особи - актори, художники, поети, музиканти - представники французької богеми, які живуть, творять і мріють на
пагорбі Монмартр, у мансардах під дахами будівель Парижа. На глядачів очікує чуттєва мелодрама, насичена емоційними комедійними сценами.
«Принцеса цирку» - оперета на лібрето А. Грюнвальда і Ю. Браммера. У центрі твору - сповнена чудес арена цирку та життя за лаштунками.
За мотивами оперети було знято фільм «Містер Ікс». Кінострічка мала великий успіх, а оперета І. Кальмана «Принцеса цирку» увійшла до репертуарів багатьох музично-драматичних театрів світу.
Музика відіграє надзвичайно важливу роль у балетах. За допомогою звуків, пластики і танцю глядачеві передається зміст твору. Музика і танець тут перебувають у єдності. Прикладом цьому може бути балет А. Хачатуряна «Гаяне». Музика композитора відзначається національним колоритом та яскравими вірменськими народними мелодіями. Візитівкою А. Хачатуряна є його відомий «Танець із шаблями», завдяки якому в багатьох країнах світу за композитором утвердилося жартівливе ім'я «містер Танець із шаблями».
А. Хачатурян. «Танець із шаблями» з балету «Гаяне».
Проаналізуй цей твір за таким планом:
1. Який музичний образ танцю?
2. Охарактеризуй засоби музичної виразності, використані автором у балеті.
3. Які зображальні засоби застосував композитор у творі?
4. Якими кольорами можна передати настрій цього твору?
5. Чи сподобався тобі цей твір? Чим саме?
•    Назви характерні особливості театральної музики.        
•    Про які різновиди опери йшлося на уроці?        
•    Назви характерні риси оперети.        
•    Розкажи про оперети І. Кальмана. Яка арія тобі сподобалася?        
•    Який шедевр А. Хачатуряна ми слухали? вість музики композитора?    У чому    особли-
Поспостерігай, чи лунає музика оперет на радіохвилях та    чи транслюються вони на телеекранах.            
Намалюй картину, пригадуючи мелодію пісні та поезію Т. Шевченка.    

Учебники 7 класс по новой программе
Решебники 7 класс ГДЗ


Категория:
2015
| Просмотров: 385 |
gdz-masters.org © 2016 Яндекс.Метрика
Закрыть