загрузка...
Тема 28-29. Електронна музика - 13 Апреля 2015
Главная » 2015 » Апрель » 13 » Тема 28-29. Електронна музика
14:48
Тема 28-29. Електронна музика

Сьогодні, поряд із народною і класичною музикою, найчастіше у програмах радіо і телебачення, у кінофільмах і комп'ютерних іграх лунає сучасна музика у виконанні на електронних інструментах -електрогітарах, синтезаторах тощо. І це не дивно, адже в епоху розвитку електротехнологій змінюється палітра музичного мистецтва. З появою електронно-акустичної апаратури виникають нові можливості для композиторів і виконавців. Зароджується новий напрям мистецтва -електронна музика.
Електронна музика -музика, створена з використанням електронних музичних інструментів і технологій (часто за допомогою спеціальних комп'ютерних програм).
У 1948 р. французький інженер-акустик П'єр Шеффер створював чимало шумових дослідів. Саме вони згодом стали основою конкретної музики, яка в подальшому вплинула на розвиток електронної музики. Конкретна музика -це сукупність викривлених (перекручених) природних шумів, для якої характерна відсутність мелодії. Ідеться про такі шуми як плескіт морських хвиль, шелестіння листя, спів пташок, завивання вітру, стукіт крапель дощу, а також звуки молотів, поїздів, машин тощо. Найвдомішою роботою в даному стилі є «Електронна поема» Едгара Вареза, яка вперше прозвучала на відкритті Брюссельської всесвітньої виставки у 1958 р. і згодом стала її гімном.
Конкретна музика різнобічно вплинула на формування великої кількості стилів електронної музики, однак найвизначніше її досягнення полягає в тому, що вона є «пращуром» академічної електронної музи ки. Зважаючи на складність роботи з обладнан ням того часу, електронна музика не отримала в даний період широкого поширення. Однак у 90-х pp. відбулося повторне відродження електронної музики. Для її виконання використовували вже електромеханічні музичні інструменти, наприклад електрогітари, синтезатори й комп'ютери. Усі ці інструменти стали доступні не лише професійним студіям звукозапису, а й широкому загалу. Тому електронна музика, яка раніше розвивалася переважно композиторами академічного напряму, стала частиною поп-культури. В електронній музиці особливу роль відіграють темброві і фактурні барви, колористичні ефекти, які виникають завдяки експериментуванню з різними звучаннями.
Легендою музичної електроніки, піонером і лідером електронної музики вважається Карлхайнц Штокхаузен, автор понад трьохсот творів у цій галузі.
ПОРТРЕТ МИТЦЯ
Карлхайнц Штокхаузен (1928 2007) -німецький композитор, засновник музичної електроніки. Народився в селищі поблизу Кельна, в родині вчителя. У підлітковому віці залишився сиротою і заробляв на життя на фабриці, у військовому лазареті, охоронцем автостоянок тощо. Долаючи життєві труднощі, завершив з відзнакою Вищу музичну школу в Кельні, навчався в Парижі у композитора О. Мессіана. У різні роки очолював студію електронної музики, був звукорежисером, виступав як диригент і піаніст. Незвичні експерименти зі звуком, міксування відомих тембрів Із «живою» електронікою часто не знаходили розуміння у сучасників і музику композитора за його життя різко критикували.
Окрім електронної музики Штокхаузен писав й інші твори. Зокрема, його грандіозну театралізовану композицію «Світло. Сім днів тижня», що складається з семи масштабних опер, виконували в італійському театрі«Ла Скала».
Які почуття викликає електронна музика? Чим вона вражає слухачів? Чому, на вашу думку, К. Штокхаузен назвав свою композицію "КОСМІЧНОЮ"?
МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
Російський інженер Лев Сергійович Термен передбачав появу сучасного синтезатора і звучання електронної музики. У 1920 р. він винайшов термен-вокс -електромузичний інструмент, на якому звук витягується шляхом переміщення рук виконавця в електромагнітному полі поблизу металевої антени. Терменвокс може звучати як скрипка, віолончель, флейта. Інструмент призначений для виконання будь-яких (класичних, естрадних, джазових) музичних творів, а також для створення різних звукових ефектів (спів птахів, свист та ін.). Застосовують його під час озвучування кінофільмів, в театральних постановках, циркових програмах. Л. Термен вважав, що самий вдалий твір для демонстрації можливостей терменвоксу -«Вокаліз» С Рахманінова.
Я у світі музики: досліджую, дію
1. Розкажіть, що нового ви дізналися про електронну музику.
2. Які ви знаєте електронні музичні інструменти? На якому з них бажаєте навчитися грати?
3. Підготуйте комп'ютерну презентацію про один з електронних інструментів з використанням запису його звучання.
Електронна музика не має меж, її звуки народжуються на всіх континентах. Чимало нових стилей і течій з'явилися на батьківщині надсучасних технологій -в Японії. Легендою японської електронної музики вважають композитора й виконавця Ісао Томіта, який створює на синтезаторі електронні композиції для театру, кіно і телебачення. З цією метою він заснував електронну музичну студію, де він записує електронні аранжування класичної музики, зокрема «Танок сніжинок» Клода Дебюссі, «Картинки з виставки» Модеста Мусоргського. Його інтерпретації знайомих мелодій вражають неперевершеним, абсолютно новим звучанням. В одному з інтерв'ю митець зазначив: «Раніше музикант міг оперувати тільки звуками існуючих інструментів. Однак композитор не міг створювати звуки сам. Але синтезатор пропонує нам таку саму палітру звуків, як і палітра фарб у художника. А звуки синтезатора неможливо уявити заздалегідь. 1 в цьому -море можливостей. Візьмемо для прикладу картини Сальвадора Далі. Іноді в них поєднуються реалістичні і фантастичні образи. Так само в електронній музиці».
Синтезатор -електронний музичний інструмент, який синтезує звуки за допомогою генераторів звукових хвиль.
Інструмент має кілька різновидів: цифрові, віртуальні, аналогові. Синтезатор у вигляді корпусу з клавіатурою називається клавішним синтезатором.
Я у світі музики: сприймаю, розумію
Клоддєбюссі, «Місячне світло» (для фортепіано з відеорядом картин Клода Моне та в електронній обробці Ісао Томіта).
Які відчуття викликає електронна музика? Схарактеризуйте її особливості. Які засоби виразності переважають?
Порівняйте фортепіанну і електронну версії музики К. Дебюссі: чим вони відрізняються? Доберіть репродукції пейзажів відомих художників, які відповідають характеру музики. Вигадайте їм назви.
Живопис Клода Моне
Серед українських музикантів, які створюють електронну музику поряд із академічними жанрами, вирізняється молодий композитор Алла Загайкевич. Вона успішно опанувала сучасні технології звукоутворення. У своїх оригінальних творах вона поєднує комп'ютерні засоби із звучанням традиційних інструментів. Засаундтрекдо кінофільму «Мамай» А. Загайкевич була нагороджена Національною премією ім. О. Довженка.
Пригадайте, що таке саундтрек.
МУЗИЧНИЙ КАЛЕЙДОСКОП
Різновид цифрових інструментів -домашній синтезатор -призначений для аматорського музикування і доступний навіть дитині. Залежно від кількості регістрів він імітує тембри багатьох інструментів, здатний варіювати різні оркестрові звучання, здатен автоматично виконувати інструментальний супровід до мелодії. На такому синтезаторі можна співати караоке. Натискуючи спеціальні кнопки підчас руху від нижніх клавіш до верхніх, музикант-виконавець може змінювати тембр, наприклад, від віолончелі до флейти, а також додавати за бажанням ритм ударних -барабанів чи литавр.
Я у світі музики: досліджую, дію
1. Опишіть можливості синтезатора як музичного інструменту нового покоління.
2. У вільний час ознайомтесь з музикою Алли Загайкевич. За можливості перегляньте фільм «Мамай« (реж. О. Санін, 2002 p.).
3. Самостійно віднайдіть електронні обробки класичної музики. Обміняйтеся записами з однокласниками. Поміркуйте, в оформленні яких музичних шкільних заходів їх можна застосувати.

Нові підручники 7 клас 2015 з геометріі, української літератури, алгебри
ГДЗ відповіді 7 клас інформатика. біологія. історія України


Категория:
2015
| Просмотров: 317 |
gdz-masters.org © 2016 Яндекс.Метрика
Закрыть