загрузка...
Урок № 14. Мультимедіа. Об'єкти мультимедіа. Галузі використання мультимедіа. Пристрої введення-виведення об'єктів мультимедіа - 29 Сентября 2014
Главная » 2014 » Сентябрь » 29 » Урок № 14. Мультимедіа. Об'єкти мультимедіа. Галузі використання мультимедіа. Пристрої введення-виведення об'єктів мультимедіа
12:52
Урок № 14. Мультимедіа. Об'єкти мультимедіа. Галузі використання мультимедіа. Пристрої введення-виведення об'єктів мультимедіа

Цілі:
- навчальна: ввести поняття мультимедіа, об'єкти мультимедіа (текст, зображення, аудіо та відео); ознайомити учнів з галузями використання мультимедіа; сформувати вміння копіювати об'єкти мультимедіа на комп'ютер;
- розвивальна: розвивати інтерес до предмета, мислення, пам'ять;
- виховна: виховувати свідоме ставлення до вибору майбутньої професії.
Тип уроку; засвоєння нових знань.
Обладнання: стенд «Вивчаємо тему», таблиці «Учні повинні знати та вміти», «Критерії оцінювання», комп'ютери, інструктивні картки, картки із завданнями, мультимедійні пристрої (цифровий фотоапарат або мобільний телефон з аналогічними функціями, мікрофон).

предыдущий урок  
конспекты уроков
  следующий урок
 


Хід уроку. Информатика 6 кл. Мультимедіа
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ВІДТВОРЕННЯ І КОРИГУВАННЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Експрес-повторення
— Які пристрої для роботи з даними ви знаєте?
— Які пристрої можуть зберігати і відтворювати для користувача зображення, музику, аудіокнижки, відеофільми?
— Які існують форми подання інформації? (Графічна, текстова, звукова, відео, анімація...)
— Чи можна поєднати різні види інформації? Як ви вважаєте, яким чином це можна зробити? (Відповіді учнів.)
— Який спосіб подання інформації називають комбінованим?
— Як можна об'єднати різні види інформації, ви дізнаєтесь під час вивчення теми «Мультимедіа».
III. ВСТУПНА БЕСІДА ЗА ТЕМОЮ «МУЛЬТИМЕДІА»
—  Як ви вже дізналися, сьогодні ми починаємо вивчати тему «Мультимедіа», яка розрахована на чотири уроки.
Під час вивчення цієї теми ви маєте виконати дві практичні роботи, наприкінці вивчення теми проведемо підсумковий урок.
Коротка характеристика нової теми. Висвітлення її ролі в курсі інформатики та в різних видах професійної діяльності людини. Доведення важливості теми конкретними практичними прикладами.
Ознайомлення зі стендом «Вивчаємо тему», таблицями «Учні повинні знати та вміти», «Критерії оцінювання».
IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ, ЗАВДАНЬ УРОКУ
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ, ОСМИСЛЕННЯ ЗВ'ЯЗКІВ І ЗАЛЕЖНОСТЕЙ МІЖ ЕЛЕМЕНТАМИ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Пояснення вчителя з елементами демонстрування — використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектора
З вивченого у 5 класі ви вже знаєте, що інформацію можна подавати в різні способи: текстовим, числовим, графічним, звуковим, відео, умовними сигналами, спеціальними символами та комбінованим способом — шляхом поєднання кількох різних способів.
Наприклад: 
•  параграф підручника з відповідними ілюстраціями; 
•  відеокліп;
•  навчальний відеофільм; 
•  презентація «Мій клас»; 
•  MMS-повідомлення тощо.
Інформацію, подану комбінованим способом, ще називають мультимедійною.
Мультимедіа (лат. multum — багато, medium — середовище) — це поєднання різних способів подання інформації.
Отже, під мультимедіа розуміють поєднання мультимедійних об'єктів: тексту, графіки, звуку, відео, анімації та інших ефектів в одному файлі.
Слід зважати на те, що доволі часто до мультимедіа об'єктів зараховують тільки аудіо- та відеооб'єкти.
Галузі використання мультимедіа
Мультимедіа використовується в різних галузях людської діяльності. Ви вже знаєте, що мультимедіа активно використовується в комп'ютерних програмах, призначених для навчання. Ці програми ще називають електронними підручниками або посібниками. Вони містять, крім текстових даних, ще відео- та аудіома-теріали, фотографії, схеми, графіки, анімацію, просторові моделі реальних чи уявних об'єктів тощо.
Мультимедіа широко використовують під час створення кіно, відеофільмів і мультиплікації. Без мультимедійних об'єктів не можна уявити собі сучасних комп'ютерних ігор.
Мультимедійні об'єкти використовують у науці та у виробництві переважно для створення моделей процесів та явищ, а також під час проектування майбутніх виробів: автомобілів, ракет, літаків тощо.
У рекламі, довідкових системах мультимедіа використовують для покращення сприйняття відомостей про товари, послуги, засоби і шляхи подорожей тощо.
У медицині лікарі навчаються робити операції, робити перев'язки, дивлячись на відеозаписи операції або використовуючи моделі -тренажери, що імітують тіло людини.
Якщо запитати «Де можна використати можливості мультимедіа?», то відповіддю буде «Всюди».
Пристрої введення, виведення та збереження об'єктів мультимедіа
Як ви вже знаєте з 5-го класу, усі пристрої комп'ютера можна поділити на такі групи: пристрої введення даних, пристрої опрацювання даних, пристрої збереження та виведення даних.
Для введення об'єктів мультимедіа в комп'ютер використовують:
•  відео- та веб-камери;
•  фотоапарати;
•  мікрофони;
•  музичні синтезатори;
•  планшети;
•  смартфони і мобільні телефони;
•  сканери;
•  диктофони тощо.
Для виведення об'єктів мультимедіа використовують:
•  монітори;
•  телевізори;
•  аудіо-тавідеоплеєри;
•  мультимедійні проектори;
•  мультимедійні дошки;
•  навушники;
•  звукові колонки.
Зберігання об'єктів мультимедіа здійснюється у файлах на носіях даних, види яких були розглянуті в п'ятому класі. Окремі пристрої для роботи з мультимедійними даними (фотоапарати, відеокамери, відео- і аудіоплеєри та інші) мають власні носії даних. Як правило, це флеш-карти. Також використовують носії даних зменшених розмірів — жорсткі магнітні диски, оптичні диски, касети.
Копіювання об'єктів мультимедіа
Об'єкти мультимедіа зберігаються у файлах. Операції з копіювання цих файлів здійснюються так само, як і будь-яких інших файлів. Однак для того, щоб виконати ці операції, спочатку слід під'єднати пристрій до комп'ютера. Можливі кілька способів такого під/єднання.
Як правило, мультимедійні пристрої під'єднують з використанням USB-кабелю. USB-роз'єм під'єднується до комп'ютера, а інший — до відповідного гнізда мультимедійного пристрою.
Сучасні операційні системи, як правило, самостійно визначають тип під'єднаного пристрою та встановлюють програму, яка забезпечує коректну його роботу. Якщо операційній системі не вдалося встановити тип пристрою або не знайдено необхідної програми, то користувачеві потрібно буде встановити програмне забезпечення.
Іншим способом копіювання даних з пристрою мультимедіа на комп'ютер є використання флеш-карт. Для копіювання потрібно:
1.  Вимкнути пристрій мультимедіа.
2.  Витягти флеш-карту з пристрою мультимедіа.
3.  Вставити флеш-карту в картрідер (зчитувач флеш-карт).
4.  Операції з файлами можна виконувати, як звичайно.
Майже всі сучасні ноутбуки мають вбудований картрідер.
Копіювати файли можна не тільки з мультимедійного пристрою, а й навпаки — на мультимедійний пристрій, наприклад, аудіо-та відеофайли на відповідні програвачі або мобільні телефони.
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження. (Варіант 1)
VI. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ Опитування ланцюжком
— Яку інформацію називають мультимедійною?
— Що є об'єктами мультимедіа?
— Які пристрої називають мультимедійними?
— Які носії інформації використовують у мультимедійних пристроях?
— Які пристрої використовують для введення мультимедійних об'єктів?
—  Які пристрої використовують для виведення мультимедійних об'єктів?
— Як під'єднати мультимедійний пристрій до комп'ютера з метою копіювання даних?
—   Чим відрізняється копіювання файлів з мультимедійних пристроїв до комп'ютера від копіювання файлів з однієї папки комп'ютера до іншої?
— У яких галузях використовують мультимедіа?
— З якою метою можна використовувати мультимедіа для навчання?
Практичне завдання
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 1) Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
Інструктаж з техніки безпеки
Завдання за підручником
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1.  Завдання за підручником
Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.
2. Додаткове завдання
Навести приклади, як використовуються об'єкти мультимедіа у вашому житті. Підготувати кілька запитань з теми для участі у взаємоопитуванні.
VIII. Підсумки уроку. 
Информатика 6 кл. Мультимедіа
Рефлексія
— Чи задоволені ви своєю роботою?
— З яким настроєм ви працювали на уроці?
— Що вам запам'яталось на уроці?
— Чи було вам комфортно на уроці?
— Де вам стануть у пригоді здобуті знання?
IX. ОЦІНЮВАННЯ РОБОТИ УЧНІВ

 


Категория:
поурочные конспекты уроков
| Просмотров: 2376 |
gdz-masters.org © 2016 Яндекс.Метрика
Закрыть